Naša priča…

Nataša-Jovičić

Moja priča…

Nataša Jovičić (1979.) iz Novog Sada, poznata pod imenom svog brenda Lutkart, doslovno je samoinicijativno izgradila status modne dizajnerke. Nakon završene srednje hemijske škole, bez formalnog obrazovanja na polju primenjenih umetnosti, odrastala je fascinacinirana likovnim stvaralaštvom kao takvim, uz neizostavni slikarski input s očeve strane, kao i šire okruženje koje je podsticalo na traganje za prepoznatljivim stvaralačkim stilom. Zaintrigiranost dizajnom tekstila ju je, paralelno sa časovima vajarstva, uputila na tkanje kao “institucionalizovan” izraz (Udruženje tkalja Novi Sad; “Atelje 61”) i prve izložbe. Nedugo potom će se, ponovo na tragu genetskih predispozicija (obe bake krojačice), Nataša prepoznati u redizajnu odeće inspirisanim pop-art nasleđem i underground kulturom sedamdesetih, i dalje stojeći na poziciji neformalne stvaralačke prakse. Već je u ovoj fazi značajan impuls zadala eksperimentalna radoznalost, potreba za spajanjem nespojivog, bilo da je ono u opisu “stila” ili konkretnih materijala. Sledeći korak bio je rad na profilisanju, uslovno rečeno, samostalne komercijalne delatnosti. Potreba za etiketiranjem ove, njenim rečima, “radionice za maštanje garderobe“ i kreiranjem imena brenda koju bi zahtevalo tržište, zadala je još jedan od izazova na koji je trebalo odgovoriti u odgovarajućem maniru. Naravno da kroz radionicu osim potencijalnih mušterija i klijenata prolaze i brojni saradnici – od dizajnerki nakita, krojačica, preko fotografa i modela – dok popularni showroom u Dunavskoj ulici i sam više nalikuje umetničkoj instalaciji, filmskom enterijeru s postavkom hipnotišućeg šarenila odevnih predmeta; od helanki, šorčeva i kupaćih kostima, preko tunika do svečanih haljina, kaputa i pozorišnih kostima. Poseban akcenat bi mogao biti na stilu promocije. Već se tradicionalno preferiraju modni performansi u saradnji sa glumicama, balerinama i plesačima, od onih opskurnijih, u gotovo zatvorenom “uradi sam” maniru (knjižara NuBlu, 2011.) do otvorenijih kao što su multimedijalni performans u klubu Jazz i pozorišnih predstava poput “Niko: sfinga od leda” (KC Fabrika, 2014.) u režiji Milice Grujičić i čitavom plejadom glumica (Jelena Galović, Maja Šuša, Jelena Graovac između ostalih) na čijim je nastupima publika imala priliku da doživi efekat Lutkart kreacija. Predstavnice različitih estradnih “tipova” (The Frajle i Ana Štajdohar) su promoteri ovog brenda. Sama distribucija je suštinski fleksibilna; putem dogovorenih, ponekad i spontanih poseta showroom-u, uživo ili telefonskih konsultacija, preko standardizovane onlajn prodaje kojom je pokriven ceo region i delovi američkog kontinenta. Kolege dizajnere, kao i potencijalnu konkurenciju, prilično afirmativno doživljava i prihvata. Njenim rečima, “zdravo rivalstvo izvlači iz nas ono najbolje. Ne poznajem mnogo njih lično ali konkurencija se voli i poštuje”.

Drugi pišu o nama…

ZNAMO DA SI OD LJUBAVI PREMA TKANJU DOŠLA DO ONOGA ŠTO DANAS RADIŠ. KAKO JE IZGLEDAO PROCES NASTAJANJA LUTKART-A, ŠTA JE TO ŠTO TE JE MOTIVISALO DA SE IZRAZIŠ NA JEDAN OVAKAV NAČIN?

Proces nastajanja Lutkarta i to što me je motivisalo da se izrazim na takav način je zapravo posledica mog traganja za idealnim kreativnim izrazom, od slikarstva preko vajarstva i tkanja do mode. Dugo sam tragala za tim i kroz to traganje mnogo eksperimentisala, rizikovala… i naučila.

Ceo tekst…

U novosadskoj modnoj ponudi svojim veselim šarmom izdvaja se već deset godina unazad brend Lutkart. Iza njega stoji Nataša Jovičić, koja odavno eksperimentiše raznim vidovima umetnosti, posebno primenjene.

Nataša se već okušala u vajarstvu i slikarstvu, nekoliko godina je bila predana tkanju, da bi spontano kao što, kako kaže, sve kod nje i biva, iz sobe na Limanu nastao i ovaj razigrani brend.

Ceo tekst…

Nataša Jovičić – Vlasnik brenda unikatne dizajnirane i redizajnirane odeće – LUTKART. Ponosna žena i  majka dve ćerkice, započela je svoj privatan biznis, zahvaljujući onome što fali mnogima koji se vade na izgovore da nemaju ovo.. ili ono… a fali im samo ono što ona ima. Neku kažu hrabrost. Ali prava reč za to su “muda”! Iz ničega, sa jednom šivaćom mašinom , idejama u glavi i starom odećom, krpicama i broševima, ešarpama i šeširima, krenula je pre par godina hrabro da nudi svoje realizovane ideje.

Ceo tekst…

Naš radionica…